Sunday, April 24, 2011

Kegilaan Membeli Novel.....

Salam, aku br shj balik dari pesta buku yg sedang berlangsung di PWTC skrg ni.... Stp kali adanya pesta buku, aku pasti xmahu ketinggalan mnghabiskan duit aku utk mmbeli novel2 kegemaran aku..... Dr sekolah lagi aku mmg suka bc novel....itulah hobi yg sgt2 aku suka smpai skrg..... Cuma klu dulu bila nk bc novel ni aku cuma pinjam dr kawan2 je...sbb ms sekolah mmg aku xmampu nk beli novel2 ni..... jd bila sekarang dah keje.... aku mmg xkan lepaskan peluang utk beli semua novel2 yg aku suka.... aku mesti spend stp thn utk beli novel2 yg aku suka...n aku akan beli ms pesta buku sbb dpt harga murah sikit dr kebiasaannya..... hehe... dan klu aku beli tu bkn sikit2 ok...aku akan borong mn yg aku rs aku xde lagi.....

Mmg giler.......tp aku puas ht bila aku dpt beli novel2 tu....stp kali adanye pesta buku di tmpt yg berdekatan, aku mesti g... dan gerai yg aku mesti akan g ialah gerai novelis kegemaran aku Norhayati Berahim....Aku mmg jdkan novel dia sbg koleksi.... Aku pasti xkan lupa utk beli stp novel2 dia yg yg terkini....tp bila tibanya pesta buku, aku cuba utk membeli novel2 yg lama yg aku xdpt beli sblm ni utk simpanan sbg koleksi...... Pd aku, hanya dia novelis yg aku percaya aku xkan rs rugi utk beli novel dia.... aku xkan rs takut utk beli novel dia...aku pcy novel2 dia mmberi aku ilmu yg berguna....citer2 dia xpernahnya xbest......Utk pesta buku kali ini...utk karya Norhayati Berahim shj, aku beli 5 novel.....3 novel lain dr Fauziah Ashaari, Fatinilam Sari dan Norsuraya....

Klu ikutkan aku nak beli lagi novel terbitan Karangkraf, tapi aku masih ragu2 sama ada berbaloikah aku mmbeli novel2 spt karya Anis Ayuni...bila bc sinopsisnya mcm menarik, tp aku xberani nk beli.....tp klu dgn Norhayati Berahim ni.... aku xbc sinopsis pun aku terus beli...mungkin aku terlalu obses dgn karya dia.... Selain Norhayati Berahim, novelis2 lain yg aku suka mcm Aisya Sofea..tp aku tgk td novel terbaru dia aku dah ada hasil pemberian hadiah dr kwn baikku Ayang.... Selain itu, aku suka juga pd karya2 Sharifah Abu Salem dan Fauziah Ashaari. Novelis2 zaman aku sekolah dulu...mcm Lamia Aimal, Shamsiah Mohd Nor and Fatinilam Sari juga xlupa pd Liana Afiera Malik.... Itulah antara novelis2 yg menjadi kegemaran aku.....

Mungkin org kata bc novel ni mngkhayalkan.... tp pd aku....byk ilmu kehdupan yg aku pelajari dgn membaca novel2 ni..... terutamanya bila mmbc karya Norhayati Berahim..... aku kagum dgn karya2 nya yg sgt tinggi ilmunya.... percayalah......

Penuh dah almari aku dgn novel2 aku ni....... masih ada ht nk mmbeli lagi selepas ni.... ala apa salahnya... blh claim income tax pas ni... ok lah kan......

So kepada sesiapa yg blm g pesta buku lagi, pergila menjengah ke PWTC...smpai 1 May 2011 ni.... marilah kita mncari ilmu....kerana ilmu ini xpernah habis.....

Assalamualaikum wr wb.....

No comments:

Post a Comment