Saturday, November 11, 2017

Basic H Mudahkan Tugas Hapuskan Contengan di Dinding



Basic H ni memang menjadi pilihan saya utk pelbagai guna. Sbb namanya pun multipurpose kan. Biasanya saya guna basic H utk mencuci botol susu anak2.

Saya sgt suka cuci botol guna basic H sebab dia xberbau sabun dan botol pun jd sgt bersih. Saya rasa sgt bersih dan selamat. Selain tu untuk mencuci lantai ke basuh baju sekolah anak2 ke, basuh kasut sekolah anak2...sgt2 bagus hasilnya. sgt bersih. Jomlah cuci. 



Untuk turunkan suhu panas anak pun boleh.Kita baca testimoni yg ini dulu ye. Mana tahu ada yg nak cuba beli Basic H ni. Beli dgn saya ok.

Saya kongsikan testimoni kakak ni yg jadikan Basic H ni untuk menghilangkan contengan di dinding.




SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 37 : SHARIFAH ALHABSYIEE
.

[BASIC H MUDAHKAN TUGAS IBU HAPUSKAN CONTENGAN DI DINDING]
.

Assalamualaikum, saya Sharifah Nurulkamariah, ibu kepada 2 orang anak. Kali ini saya ingin berkongsi pengalaman menggunakan basic H Shaklee.
.

Dah jadi lumrah rumah penuh dengan contengan bila ada anak yang mula pandai menulis dan melukis, saya juga tidak terkecuali dari itu. Tiap hari pasti ada contengan di merata-rata tempat terutama tempat yang kadang-kadang tu saya sebagai ibu pun tak terjangka.
.

Ada satu hari, saya terlihat contengan di dinding bersebelah katil dengan perkataan ‘ALEESHA’ dengan permenant marker pen warna merah pula, ni tak lain tak bukan contengan dari si kakak. Nak marah pun, dah contengkan apa boleh buat lagi. Masa tu saya kehabisan stok basic h, jadi lama juga la contengan tu bertepek di dinding.
.

Baru-baru ni, kebetulan ada order dari kawan, jadi saya orderkan sekali dengan basic H. Malam tu juga saya sediakan bancuhan basic H dan letakkan dalam bekas spray siap-siap untuk kemudahan akan datang. Bukan apa, jika tak dibancuh siap-siap macam ni, mau sebotol terus basic H habis ditangan mereka berdua.
.

Berbekalkan 1 botol spray dan kain lap, saya minta kakak (6tahun) dan adik (5tahun) untuk bersihkan contengan tersebut. Dengan tak sampai 30minit tulisan tu dah pudar tanpa sentalan yang kuat pun. Ya la anak kecil lagi yang sental kita boleh tahu kudrat mereka kan. Contengan tersebut hilang, dan paling mengejutkan tiada sebarang perubahan pada cat di dinding tersebut.
.

Ada juga yang cadangkan kepada saya untuk sapukan tinner pada contengan tersebut, tapi bimbang pula kalau-kalau bahan tersebut merbahaya pada anak-anak. Jadi paling selamat saya hanya mengunakan Basic H untuk masalah saya.
.

Alhamdulillah, kini tugas mencuci contengan di dinding lebih mudah dihilangkan dengan basic h dan boleh juga jimatkan masa ibu-ibu semua. Saya dah cuba, anda bila lagi?


Hubungi saya:

Jumaati Binti Ahmad

SID: 1206505

WA: 012 223 9261 atau klik sini http://vitaminsihatcantikmeru.wasap.my
Email: jumaati.ahmad@yahoo.com
FB: Jumaati Ahmad
FB Page: Vitamin Sihat dan Cantik Meru
IG:jumaatiahmad


Atau boleh klik di sini utk terus membeli Basic H


No comments:

Post a Comment