Wednesday, November 8, 2017

Pentingnya Asid Folic Untuk Kandungan




PENTINGNYA ASID FOLIK UNTUK KANDUNGAN

Memandangkan saya dilahirkan cleft, tipulah klu saya xrisau jika anak yg sy lahirkan sama seperti saya. Sebab itule awal2 lagi sebelum saya kawin, saya memang dah telan asid folik ni. 


Saya ada baca yg makan asid folik mmg blh elakkn anak yg dilahirkan sumbing atau pun sindrom down. Selain itu, sbb saya kawin pun lewat, saya nak pastikan saya juga blh mengandung dgn cepat. Jd saya telanlah asid folic cepat2 walaupun blm nikah lagi masa tu.

Meh kita cek kenapa WAJIB MAKAN asid FOLIK KETIKA HAMIL dan MERANCANG HAMIL?

1. Mengelakkan bayi yang dilahirkan mengalami sumbing bibir atau sindrom down.
2. Mengurangkan risiko tekanan darah tinggi atau preeclampsia.
3. Mengelakkan kelahiran bayi pramatang.
4. Mengurangkan risiko keguguran di awal kehamilan.
5. Mengelakkan perkembangan bayi yang tidak seimbang semasa di dalam kandungan.
6. Mencegah kecacatan saraf, otak dan saraf tunjang yang terjadi pada bayi.
Bagi mereka yang sedang merancang untuk hamil, anda disyorkan untuk mengambil 400 mcg asid folik setiap hari. 

Dan yang paling penting, B complex Shaklee ada asid folik dan 8jenis vitamin B yang penting untuk metabolisme dan mekanisme badan. Tak perlu nak ambil secara berasingan lagi ðŸ˜Š


Jika berminat untuk mendapatkan bcomplex, hubungi saya sekarang.


Hubungi saya:
Jumaati Binti Ahmad
SID: 1206505
WA: 012 223 9261 atau klik sini http://vitaminsihatcantikmeru.wasap.my
FB: Jumaati Ahmad
FB Page: Vitamin Sihat dan Cantik Meru

IG:jumaatiahmad



Atau boleh klik di sini utk terus membeli B complex




No comments:

Post a Comment