Sunday, July 25, 2010

Kawan Sahabat dan Teman

Dalam hidup ni, kita pasti punye kwn..Dlm hidup kita perlu berkawan...hdup xbermakna bila kita bersendiri....dgn berkwn kita dpt belajar mengenali hati budi seseorg..dr situ kita tahu erti sbuah persahabatan..

Di nukilan kali ini, ingin rsnye berkongsi tentang kwn sahabat dan teman yg pernah bersama2 aku selama ini dlm mengharungi setiap liku hdup ini... Sesungguhnya aku sgt bersyukur punye kwn sahabat dan teman yg sudi menerima diri ini seadanya..Kwn yg tidak pernah membezakan aku dgn mereka, kwn yg cuba memahami keadaan aku fizikal aku... Alhamdulillah,syukur pd Allah kerana aku bisa kenal mereka yg tidak memandang hina pd aku....percaya stp dr kita punye keistimewaan masing2 di sebalik kekurangan yg ada...

Aku ingin dedikasikan nukilan ini utk kwn sahabat dan teman yg selama ini sudi mndengar segala masalah aku segala rs sedih aku juga segala rs suka aku....kwn shabat dan teman yg sentiasa mmberi dorongan kata2 smangat utk aku lbh tabah n kuat dlm mnghadapi apa jua rintangan kesusahan dan dugaan yg menimpa..

Sesungguhnya aku cukup bertuah ade kwn sahabat dan teman yg sudi berkwn dgn aku..cuba memahami aku..di kala insan2 yg senasib dgn aku..mungkin sukar utk mendptkan kwn....

Aku mmg bkn org yg peramah, aku adalah org yg sgt pemalu krn kekurangan diri yg ada..tp bila aku dah dpt menyesuaikan diri dgn keadaan, insyaallah aku adalah org yg paling byk berckp.....wlu bkn seorg yg ramah tamah...

Sblm aku merepek lbh pjg.... biarle aku kongsikan nama2 insan yg terpahat di hati aku sbg seorg kawan, sahabat dan teman yg sejati yg ada di sepjg jalan hidup ini...

Stp dr mereka punya kisah yg tersendiri mengikut keadaan,... mungkin tidak sentiasa bersama dgn aku...tp merekalah kwn ku dunia akhirat.....bkn kwn utk gembira shj malah lbh dr itu....

My cousin-Suhaila @ Ella...dia sepupu dia juga kwn, sahabat n teman yg sejati... membesar bersama2..dr kecik hingga sekrg... biarpun tahap pendidikan yg berbeza, aku blh kongsi apa jua citer dgn dia...dia pndngar yg baik utk aku....saudara yg amat memahami ht aku...

Farhah @ Arah...perkenalan kami bermula waktu belajar kat uitm jengka..kami sekelas waktu sem 1.sem seterusnye kami duk satu bilik sampaile habis belajar kat jengka...kmdn kami terus rapat waktu degree..kemana kami mesti bersama...sebenarnye kami tak pernah sependapat n selalu bertekak psl belajar...kira byk mkn ht...(jgn marah arah...) tp diale kwn sahabat n teman yg sejati...dia xpernah berkira utk aku n aku xpernah berkira utk dia... wlu kami jauh n xbersama lagi, silaturrahim ini xkan putus smpai bebila.....

Nur Afiza Hani @ Ayang... dia kwn ms sekolah menengah...kitorg mmg bkn kwn rapat, tp kwn le...memasing ade kwn baik ms tu... tp mungkin jodoh kitorg ni pjg kot....kbtln dpt masuk uitm jengka sm2,tu yg kitorg baik... yelah xpernah duk asrama, pastu dpt jauh, klu xde kwn pun, sekurang2nya adele kwn dr klang.....kan?..so smtimes klu nak balik ke tumpang dia...bila dah belajar pun..kitorg memasing ada kwn sndiri... tp mungkin skali jodoh tu pjg.... kami bekerja satu tmpt..... jodoh tu mmbuatkan ayang di kalangan kwn yg sgt kenal sape aku....sgt fhm aku cemana....dia akan ade bila aku perlukan dia..

Zaireen.. aku br je kenal rapat dgn dia...tp itulah org kt...tempoh perkenalan bkn penentu utk kita menilai sesorg itu... apa yg penting adalah keserasian bila berkwn.... dia juga adalah pendgr yg setia.. penasihat yg baik.....

Walaupun hanya 4 nama yg aku kongsikan di nukilan ini, sbenarnya ada lagi mereka yg bermakna dlm hdup aku..... anda tahu siapa anda....cuma ini kesempatan yg ada.... siapa pun anda di hati org lain.... anda adalah insan2 yg bermakna dlm menceriakan hdup aku sbg seorg insan.... Nor, Ary, Wadi, Aja, Seri, Zura, Kak Sham, Che Bed,Iwa, Fathiyyah, Hasniza, Ajin, Ijam, As, Mar, Kak Fauziah, Lyn dan lain2..

Terima kasih kerana mnjd kwn yg baik.....Ukhwah yg terjalin ini biarlah smpai bila2....Ameen.

Ilalliqo....ma'asalama...

No comments:

Post a Comment