Monday, July 19, 2010

Pengalaman kerja..


Salam,..arini teringin mencoret rs ttg pengalaman bekerja...jujurnye selepas abis belajar kat uitm dulu, hanye 2 tmpt je aku keje btl2....yg pertamanye..menjangkau usia 7 thn 5 bulan...yg kedua..tmpt keje skrg...br setahun setengah....

Wlu bekerja dgn posisi yg sama, tp 2 tmpt ni berbeza latar belakangnye... yg pertama aku bekerja dgn company melayu, family business n keje mcm keluarga...yg skrg ni...jauh beza...dunia korporat(ke keparat..)ade ceo ade head ade deadline ade reporting ade bermacm2 karenah manusia yg pentingkan diri sndiri.. sapa lmbt slmt tinggal....

Aku akui dr awal keje smpai skrg ni..... aku masih blm blh masuk dgn jiwa....bila time dtg smgt n minat,...mmg aku rs ok dgn keje aku..tp bila time kena kejar dgn deadline...kena chase dgn ramai org..kena plak dgn ceo.... aku sgt tension,,.... dgn tiade guidance yg btl2 proper....

Utk memujuk ht...aku anggap semua ini duniawi je... nape nak dipikirkan hal dunia yg smentara je,...keje krn Allah.... mudah2an stp apa yg dilakukan diberkati....klu dah rezeki kita, Allah past bg..tp klu bkn rezeki kita..adalah hikmahnya..

Bila kena marah... selalu yg aku pk... aku nk cr keje lain... aku nak keje tmpt lama....aku rndu sgt kwn2 opis lama.... diorg selalu di ht n pikiran...wlu dah xbekerja bersama2...aku tetap rapat dgn diorg berbanding dgn kwn2 opis skrg..... blh dikatakan setiap hr aku pasti tahu citer2 diorg....

tp begitulah putaran hdup...xde yg kekal di dunia ini.... xsemua yg kita inginkan kita akan dpt...bila kita mndpt lbh... pasti ade yg kurang...bila kita dpt kurang...pasti ade yg lebih.... tiada yg sempurna kat dunia ni....

mudah2an aku lbh kuat menghadapi apa jua cabaran..lbh cekal berdepan dgn setiap ujian..moga ade sinar yg menanti aku..ade kebahagiaan utk aku di akhir ms nnti.....

My dearest friends -zaireen, ayang n aja...thanks to be my wonderful friend so far... miss u all so much...all memories together be always in my heart......

~~~~oh kasih kau perlu tahu...wlu tidak bersama engkau selalu dihatiku..... KAU VIP DIHATIKU.....~~~~~~

Rindu selalu ... Salam..

2 comments:

  1. Syahdu dan tulusnya ...

    <---cewah, jd org pertama yg bagi komen.


    ...siapa saya eak?

    ReplyDelete