Saturday, November 6, 2010

Imbasan perjalanan 2010

Salam, sudah masuk november 2010...lagi sbln lbh....2011 akan menjelma... pantas btl ms berlalu.... sudahkah ade azam yg dicapai... kepada yg telah tercapai...tahniah diucapkan.... kpd yg blm.... smptke nak capai utk thn 2010 ni.... aku le tu... time thn br je..ade jelah azam yg dibuat..... tp dah bln 11 pun rsnye blm ade yg tercapai kot.....

Bila diimbas apa yg telah berlaku dlm 2010.....apa yg dah aku lakukan spjg thn ni...kemanakah tmpt yg aku pegi....

Januari 2010 - my besday.... pertamakali mnyambutnye bersama rakan2 opis di tmpt keje skrg... dpt beberapa hadiah tanda ingatan...

Februari 2010 - xde apa kot yg menarik....

March 2010 - bercuti di Cameron Highland bersama mak dan hajar& mamanya... pertama kali memandu sendiri ke Cameron Highland..pengalaman yg mencabar..... percutian yg mnyamankan ht..... akan kembali ke situ utk bercuti lagi dgn kwn atau suami( klu le kawin...) dlm tgh bulan....adik ku wadi melangsungkan perkahwinan dgn isteri tercinta....akhirnye bersatu selepas pelbagai dugaan..alhamdulillah....

April 2010 - xsure gak apa yg menarik utk aku....o dpt backdated bonus kot ek....

May 2010 - apa ek....oo juara af8 dinobatkan..sapa lagi klu bkn shahir....fenomena shahir bermula.... everyday mesti nk tgk shahir kat youtube....hehe...giler2...... time ni gak aku dah beli camera digital....dlm tgh bulan my friend kawin... ujung bulan lak...g tgk konsert melodi cinta rossa di bkt jalil...walaupun duk kat tmpt atas sekali...tetap puas ht dgn kelunakan suara rossa yg sgt2 merdu n hebat....persembahan yg memukau semua indonnnn.....haha

Jun 2010 - sibuk dgn persiapan year end audit june 2010... ms tu gak aku sibuk nak g antar izzad g kelantan smbung belajar kat ikm pasir mas... satu pengalaman yg menarik gak..memandu sndiri dr klang ke gua musang...pergh... mmg mncbr..... berhati2.... seronok gak bercuti ke klantan... em mnginap kat wakaf che yeh... seronok 2 mlm kat situ... puas ht dpt minum ice blended yg hanye rm1.00... pelbagai jenis buah..... pastu pergi ke rantau panjang...baliknye merentas terengganu..... mlm dlm perjalanan balik di hway karak..dpt tahu bpk mertua abg meninggal.... esoknye kena drive pula ke muar..... pergh... mmg mncbr....


Julai 2010 - dpt jumpa shahir kat jusco bkt raja.... since dah ade kamera....mmg le asyik mngambil gmbr dia xsudah.... suka sgt sbb shahir baik n layan peminat2 dia...xsombong...xperlu ade boduguard utk jaga dia..... luv le shahir...... mlmnye plak g tgk konsert selamatkan palestine......dptle tgk saujana n nowseeheart..... saujana  dgn lagu patah hati.. mmg terbaik...begitu gak dgn nowseeheart,..... terbaik dr azahari yg xtahan sebak nyanyi lagu damai yg hilang....

Ogos 2010 - puasa bermula....sebak rs mengingati genap 12 thn pemergian arwah abah....di bulan puasa.... ms awal bln 8..1/8/10... mak wat kenduri arwah.... hari yg sm...celebrate sikit harijadi adam bersama sepupu2nye.... ms bln 8 ni gak..keta tersyg aku -myvi  terlibat dlm ekisden....huhu terkopak bumper depan.... tp syukur aku xde apa....30/8/10..harijadi mak....smpt belikan mak kek kecik sbg tanda ingatan...luv u more n more mak.....



September 2010 -  meraikan syawal yg mulia.... konvoi bersama2 abg2.... di hari raya kedua.... 14 rumah klu xsilap kitorg raya dlm satu hari tu... pergh... simpan sgala kemeriahan tu dlm kamera yg aku beli...mmg sgt brguna kamera tu....rs berbaloi le aku beli kamera tu..sikit2 nak berposing.... apatah lagi anak2 buah aku yg mmg suka nk berposing..... seminggu sblm raya.... alhamdulillah aku dpt bonus utk buat pertama kalinya dlm hidup aku dpt duit byk tu.... tanda kesyukuran..aku belanja abg aku sekeluarga kat secret recipe.... buka puasa bersama2...kenangan yg xkan lupakan sbb dpt share apa yg aku dpt dgn diorg...... seminggu lepas berhari raya gak.... aku kena berpisah dgn anak buah kesayangan aku,..... huhu.... seminggu terasa sebak kenangkan dia di negara org..... alhamdulillah..diorg selamat sejahtera di sana..... dua kali le ke klia sbb kena anta syamil n fayyad ke mesir...memandangkan penerbangan yg berlainan...sorg di cairo..sorg di zagaziq...





Oktober 2010 - kerana masih ada syawal di awal bln.... byk dihabiskan dgn mngunjungi open house....ms ni gak aku berkesempatan g tgk konsert maher zain.... konsert yg dinanti2kan oleh smua peminat maher zain....mmg giler dibuatnye pas tgk konsert tu.....for the rest of my life.....


November 2010 - eh br je menjengah.... catatannye..rumah dah porak peranda.... tgh renovate nak tmbak tanah utk tinggikan dapur.... dijangka sebulan utk siap...tunggu dan lihat sj.....

Moga nukilan imbasan ni... yg aku simpan di nukilan ini, mjd satu memori yg blh aku kenang di ms2 akan dtg...... blh aku simpulkan...niat utk berkongsi sama rezeki yg aku dpt telah aku tunaikan di 2010.... moga bertambh rezeki aku di ms akan dtg..sesungguhnya Ya Allah..Kau Yg Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.....AMIN......

Salam, sampai jumpa lagi.....

No comments:

Post a Comment